Hem » Öka Projektmognad » Upphandling
Upphandling
[från tanke till färdig affär]
Det finns en hel att tänka på när man tar sig an upphandlingar. Vilka tjänster kan vara av relevans att upphandla? Hur ser processen ut? Vilka skillnader finns mellan inköpsprocesser inom privat sektor och offentlig upphandling?
Processen kring att upphandla en tjänst kan ibland verka som ett enda stort myller av frågetecken och listor att checka av innan processen är fulländad. Vi har erfarenhet av, och kan stötta er vid, formulering samt genomförande av upphandlingar där vi också tar ansvar för att ni även framöver kan genomföra upphandlingar på ett sätt som maximerar hållbarheten i utkomsten.
Stöd i upphandling
Vi följer er hela vägen genom behovsanalyser, framtagning av kravunderlag, facilitering av underlag (för att skapa en förståelse kring vad man behöver köpa in), marknadsanalys och omvärldsanalys. Ja, man kan helt enkelt säga att vi är med er från ax till limpa – eller för att mer passa kontexten, från utlysning till avtal och utkomst.
Exempel på tjänster
Vi har bland annat assisterat organisationer med projektledning samt metodexpertis inom upphandling enligt LOU, i ett förhandlat förfarande i flera steg. Där vi bland annat bistått med projekt- och mötesledning för kundrepresentanter och kravanalytiker, samt juridisk rådgivning och produktion av anbudsunderlag.